דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תאורת חוץ לעסק באמצעות מתקני תאורת הדגשה 

מאת    [ 03/12/2009 ]

מילים במאמר: 668   [ נצפה 3506 פעמים ]

תאורת חוץ לעסק באמצעות מתקני תאורת הדגשה

תאורת הדגשה חיצונית יכולה להוסיף לאלמנט בבניין מסחרי או בעיצוב הנוף אור לבן בהיר או גוון עדין של צבעי יסוד. לעיתים קרובות מתקני תאורת חוץ להדגשה קטנים בהרבה ובולטים פחות ממתקני תאורה סטנדרטיים, כאשר בדרך כלל מדובר במתקני מתח נמוך המיועדים להישאר דולקים למשך כל הלילה מבלי שיעלו הון ללקוח שלכם בחשבון החשמל. יש סוגים רבים של תאורת הדגשה שניתן להשתמש מחוץ לבניין, ואינספור מיקומים בשטח בהם ניתן להתקין אותם.

תאורת הדגשה לבניינים

במרבית הבניינים המסחריים קיים אלמנט ייחודי בעיצוב האדריכלי המייחד אותם מהבניינים האחרים בסביבה. הדגשת אלמנטים ארכיטקטוניים אלה יכולה להתבצע ביעילות רבה באמצעות מתקני תאורת הדגשה שיוצרו במיוחד לשימוש בבניינים מסחריים ובתאורת שלטים.

גם אם הבניין של הלקוח שלכם פשוט יחסית ללא מרכיבים המבדילים אותו מהסביבה, בעלי הבניין יכולים להוסיף לו נגיעה אסתטית באמצעות תאורת לדים (LED) להדגשה ובאמצעות תאורת שלטים. הוספה של מעט צבע לבניין חדגוני עשויה להפוך מבנה משעמם וחסר ייחוד למעניין ומיוחד.

מתקני תאורה לשבילים

בכל אתר הכולל יותר מבניין אחד ניתן למצוא שבילים מקשרים. ניתן להאיר שבילים אלה במגוון מתקני תאורת חוץ שרובם קומפקטיים ומבוססים על מתח נמוך. עמודי תאורה, תאורת רצפה וגרילנדות (כבל ארוך שעליו תלויות מנורות) הם מצוינים לשימוש לאורך דרכי גישה.

בתקופות של חגים, ניתן להתקין תאורה מיוחדת מ-LED לאורך השבילים על מנת ליצור עיצוב חגיגי/צבעוני המתאים לחג או לעונה. ללא קשר לתאורה שבה תבחרו לשטחים המסחריים החיצוניים, שאפו ליצור תחושת אחידות בין הארכיטקטורה של הבניינים השונים.

טכנולוגיית תאורה ירוקה נעשית יותר ויותר חשובה לעסקים. הכוונה היא לעשות שימוש בעמודי תאורה ועליהם קולט שמש לשעות הבוקר, האוגר אנרגיה לשעות שבהן תעבוד התאורה ללא שמש. שלטים מוארים על ידי אנרגיה סולארית תופסים יותר ויותר מקום בשיקולים של חברות מסחריות.

מתקני תאורה לעצים

תאורת עצים היא מוצר נישה לחברות לעיצוב נוף. זוהי תאורה דקורטיבית העושה שימוש באדי כספית (נורות פריקה עושות שימוש באדי כספית. גם נורות פלורסטנט עושות שימוש באדי כספית אם כי בלחץ נמוך) בה מוסתרים גופי התאורה בענפים העליונים על מנת ליצור אור ירח מלאכותי מתחת לעץ.

במקומות בהם אסור להשתמש בתאורת אדי כספית (אדי כספית יש בכמות קטנה עד זניחה במנורת פלורסנט, ובמנורות אחרות), התקינו מתקני פלואורסנט או LED על מנת ליצור אפקטים מיוחדים בעיצוב הנוף.

מזרקות

גנים ציבוריים ומבנים מסחריים גדולים משקיעים לעיתים קרובות סכומי כסף עצומים במזרקות ובמפלים מלאכותיים הדורשים תאורה אלגנטית.

אם יש לכם מזרקה, יש לכם הזדמנות יוצאת דופן לשלב אפקטים ייחודיים ביותר של תאורה תוך שימוש במתקנים חסכוניים באנרגיה אשר יוסיפו רבות ליופיו של האלמנט העיצובי בעלות חשמל שולית נמוכה.

תאורת הדגשה מסחרית סביב מזרקות יכולה להיות לבנה, צבעונית או שילוב של שתיהן. נורות LED מהוות מקור מצוין לתאורת הדגשה מעין זו מכיוון שניתן להתקין LED מתחת לפני המים.

התקינו נורות LED צבעוניות במיקומי מפתח בקרקעית המזרקה, וצרו קשת של צבעים שיעלו אל מעל למים. בהיקף המזרקה השתמשו בעמודי תאורה דקורטיביים, תאורת מדרגות, תאורת הדגשה וזרקורים קטנים המכוונים אור לבן לעבר מרכז הבריכה והמקום ממנו ניתזים המים.

מתקנים אלה יכולים להיות חסכוניים מאד באנרגיה, והם כוללים הלוגן במתח נמוך, פלואורסנטים מסחריים או נורות LED לבנות.

פסלים בצורת אדם או בעל חיים ופסלים אבסטרקטיים

פסלים בצורת אדם או בעל חיים נפוצים בבתי ספר, מכללות ואוניברסיטאות. הם כמעט תמיד מוצבים בחצרות בנייני עירייה ולעיתים קרובות מקשטים גם אזורי נופש ופארקים ציבוריים.

תאורה דקורטיבית סביב פסלים כאלה צריכה לבלוט מעט ככל שניתן. תאורה דקורטיבית מסחרית המותקנת בקרקע סביב פסלים בצורת אדם או בעל חיים או בפינות בסיס הפסל יוצרת אפקטים ויזואליים מרהיבי עין.

עם זאת, לא כדאי להאיר את כל שטח הפסל כאשר משתמשים בתאורה כזו. אם תאירו את כל הפסל, תשטחו את מראה הפסל ותיווצר תחושה דו ממדית.

כמות מסוימת של צל חיונית על מנת להעניק לפסל תחושת עומק ופרופורציה. תאורה דקורטיבית מסחרית הממוקמת בזוויות מפתח תיצור שילוב של אור וצל.

עקרונות דומים חלים גם על פסלים אבסטרקטיים ממתכת אשר מאירים אותם במתקני תאורה דקורטיבית, למרות שכאן קיימת גמישות רבה יותר כיוון שלעיתים קרובות אתם מאירים חפץ גדול מאד בעיצוב בלתי סימטרי.

סיכום

בדרך כלל חברה מסתפקת בהארת שלטים. תאורת חוץ להדגשה יכולה להוסיף יופי לבניין מסחרי או לאלמנט בגינון באמצעות אור לבן או בעל גוון עדין של צבע יסוד.

צביקה בושי, חברת פסאורון, מאז 1974, ייצור שלטים מוארים. בעלת ותק של שלוש דורות בענף התאורה והשילוט. הידע העשיר עם יכולות ייצור עצמי ובנייה של גופי תאורה בתוספת חומרים ואביזרים מחוץ לארץ הוכיחו, יותר מפעם אחת, שאין משימה בנושא התאורה שלא ניתנת לביצוע תוך עמידה קפדנית על איכות ולוח זמנים. 03-5377750 www.pasoron.com  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב